Stel uw smart samen Maak een proefrit Over Mercedes-Benz Financial Services

Hoe werkt private lease?

Weet vooraf waar u op kunt rekenen.

  1. Hoe werkt private lease?

Het leasecontract.

Door wie wordt mijn smart aangeboden?

Het leasen van een smart wordt u aangeboden door Mercedes-Benz Financial Services. Zij biedt hoogwaardige financiële producten aan voor haar merken, waar smart er een van is. Dit loopt uiteen van financieringen tot verzekeringsproducten.

Hoe werkt het bestellen van de smart bij leasen?

Is uw smart met Privélease naar wens geconfigureerd? E-mail de specificaties naar uzelf, zodat u de samenvatting van de beoogde auto en contractopties altijd bij de hand heeft.

Vanuit de ontvangen e-mail kunt u de configuratie op ieder moment bewerken. Zodra het volledig naar uw smaak is en u wilt overgaan tot een bestelling, neemt u contact op met Mercedes-Benz Financial Services via (030) - 605 98 20 of customer-mbfsnl@daimler.com. Wij nemen vervolgens contact met u op voor de benodigde gegevens en documenten. We toetsen uw aanvraag bij de Stichting BKR en maken een budgettaire berekening. Als beide akkoord zijn ontvangt u per e-mail de overeenkomst. Twee weken na uw ondertekening en het verstrijken van de bedenktijd, plaatsen we de bestelling. Voor de aflevering van uw auto wordt een ophaalafspraak bij de dealer gemaakt. 

Kan ik tussentijds mijn contract opzeggen of wijzigen?

Ja, u kunt de overeenkomst in overleg tussentijds aanpassen of beëindigen. Dankzij de ontslagdekking is dit zelfs kosteloos in het geval van onvrijwillige werkloosheidNeem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Wat is de looptijd?

De looptijd is de duur van uw leaseovereenkomst in maanden. 

Is er sprake van bedenktijd?

Bij online Privélease-aanvragen kunt u van het herroepingsrecht gebruik maken. U kunt de overeenkomst, binnen 14 dagen na ondertekening en zonder opgaaf van reden, ontbinden.

Wat is de levertijd van een nieuwe leaseauto?

De gemiddelde levertijd van een nieuwe smart is 3 maanden. De auto is niet op voorraad, maar wordt volledig op maat voor u geproduceerd. U kunt deze helemaal naar wens samenstellen in onze configurator.

Kan ik eerst een proefrit maken?

Jazeker, u bent van harte welkom in onze showroom en voor het maken van een uitgebreide proefrit. Uw dealer helpt u graag persoonlijk bij het beantwoorden van uw vragen en privé leasen van uw ideale smart. Vraag een proefrit aan via de website.

Wordt mijn lease aanvraag getoetst bij het BKR?

Ja, uw lease aanvraag wordt getoetst bij het BKR (Bureau Krediet Registratie) te Tiel.

Kan ik ook privé leasen zonder BKR registratie?

Nee, als leasemaatschappij zijn wij verplicht om het aangaan van private leaseovereenkomsten aan de Stichting BKR door te geven. Dankzij een toetsing bij de Stichting BKR kunnen we u verantwoord krediet verstrekken. Met het accepteren van uw private leaseaanvraag weet u dat u ook financieel zorgeloos van uw smart kunt genieten.

Hoe lang kan ik in de private leaseauto rijden?

U kunt een smart private leasecontract afsluiten vanaf 24 tot maximaal 60 maanden. Na de contractperiode levert u de auto weer in en kunt u een nieuwe overeenkomst afsluiten voor een andere auto. U kunt ook besluiten de huidige leaseauto na afloop van het contract te kopen, neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken. 

Wat gebeurt er met mijn overeenkomst bij diefstal van de auto?

Meld diefstal van uw smart zo snel mogelijk bij uw dealer en de politie. U ontvangt een vervangende auto, zodat u weer snel de weg op kunt. Is uw auto langer dan 30 dagen vermist, dan geven wij de auto definitief als gestolen op. Uw leasecontract wordt automatisch stopgezet vanaf de datum van diefstal.

Wie mogen er in mijn private leaseauto rijden?

Iedereen met een geldig rijbewijs mag in uw smart rijden en is verzekerd.

Kan ik het leasecontract verlengen?

Uw leasecontract stopt automatisch aan het einde van de looptijd. U kunt vervolgens weer een nieuwe smart uitzoeken. U kunt er ook voor kiezen om de overeenkomst te verlengen, dat is mogelijk tot in totaal maximaal 5 jaar en 200.000 kilometers rijplezier.

Kan ik mijn leaseauto na het contract kopen?

Het is niet mogelijk om uw smart leaseauto na afloop van het contract te kopen.

Hoe werkt het inleveren van de leaseauto?

Er komt een moment dat u afscheid neemt van uw smart. Wilt u uw leaseauto na afloop van het contract weer inleveren, dan kunt u hiervoor een afspraak maken. Tijdens de afspraak controleren we samen de staat en kilometerstand van uw smart. Nadat u het innameformulier heeft getekend, ontvangt u een kopie. Bij de controle letten we op de volgende punten:

  • Is de uitrusting van uw leaseauto compleet?
  • Is er schade (interieur en exterieur)? Bekijk de richtlijnen wat wel en niet toegestaan is.
  • Zijn er veranderingen aan de auto aangebracht?
  • Zijn alle opties en accessoires aanwezig? Om de auto in te kunnen nemen, moeten de volgende zaken aanwezig zijn: 
  1. Kentekenbewijs deel IA en IB
  2. APK-rapport
  3. Autosleutels en reservesleutels
  4. Onderhoudsboekje

Wat gebeurt er als ik meer kilometers rijd dan in mijn contract staat?

Tijdens de looptijd van uw leaseovereenkomst wordt een inventarisatie gemaakt van het aantal door u gereden kilometers. Wanneer dit meer is dan het aantal kilometers (de kilometrage) dan is overeengekomen in de leaseovereenkomst, vindt er een verrekening per extra gereden kilometer plaats. Indien de afwijking van het kilometrage meer dan 10% bedraagt dan zal er een hercalculatie met terugwerkende kracht (vanaf de beginperiode) plaatsvinden.

Wat valt er onder de garantie van mijn smart?

Wij garanderen dat het door uw geselecteerde product voldoet aan de productomschrijving. Verder zal het product alle eigenschappen bezitten die u op grond van de te sluiten overeenkomst mag verwachten. Mocht u onverhoopt toch niet tevreden zijn dan kunt u dit aan ons kenbaar maken. De fabrieksgarantie op de smart fortwo en smart forfour bedraagt twee jaar. In die periode kunt u rekenen op de expertise en de beste service van uw smart dealer. Bij de smart fortwo is de fabrieksgarantie inclusief smart road assistance, voor hulp bij pech onderweg en vervangend vervoer bij reparaties.

Hoeveel kilometer rijd ik jaarlijks?

Het is mogelijk om voor private lease ieder gewenst kilometrage te kiezen (10.000 tot 30.000), waarbij we de werkelijk gereden meer- én minder kilometers verrekenen. Toch pakt private lease bij weinig autogebruik verhoudingsgewijs duurder uit, de vaste kosten worden immers over minder kilometers gespreid.

Ook als u verwacht minder of meer dan 30.000 kilometers per jaar te gaan rijden, is leasen mogelijk. U kunt ieder gewenst kilometrage kiezen, waarbij we de werkelijk gereden meer-én minder kilometers verrekenen.

Vindt u het moeilijk om in te schatten hoeveel kilometer u jaarlijks rijdt? Bereken het aan de hand van de volgende tips:

Bereken uw jaarlijkse kilometers aan de hand van de APK-papieren van uw auto: tel de kilometerstanden bij elkaar op en neem hier het gemiddelde van.
Schat uw wekelijks aantal kilometers in en doe dit maal 52. Tel hier nog de grotere afstanden, zoals vakanties, bij op en u heeft het gemiddelde per jaar.


Betalen en verzekeren.

Kan ik vooraf een aanbetaling doen of mijn auto inruilen?

U kunt het maandbedrag verlagen door van te voren een aanbetaling te doen of uw huidige auto in te ruilen, ook als dit geen smart is. Uw dealer taxeert de waarde in de showroom.

Moet ik vooraf borg betalen?

Nee, bij Privélease van smart betaalt u geen borg.

Kan ik private lease afsluiten zonder verzekering?

Nee, een verzekering is standaard inbegrepen bij Privélease. Schadeherstel en bijkomende reparaties aan uw smart zijn eveneens meegenomen in het maandbedrag. Hierdoor heeft u geen onverwachte uitgaven. De premie is niet leeftijdsafhankelijk en wordt na schade niet verhoogd.

Wat kan ik doen als ik mijn maandbedrag niet meer kan betalen?

Wanneer u het maandbedrag niet meer kunt betalen, neemt u zo snel mogelijk contact met ons op. Samen bekijken we of we uw contract wellicht kunnen aanpassen zodat het weer binnen uw budget past. Wanneer u uw baan onverhoopt bent verloren, kunt u een beroep doen op de kosteloze ontslagdekking.

Wat gebeurt er met mijn betalingen die ik reeds aan jullie heb voldaan na ontbinding van het contract?

Na ontbinding ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment aan ons hebt voldaan (inclusief de leveringskosten) terug. Dit doen wij binnen een termijn van 14 dagen nadat u ons kenbaar hebt gemaakt dat u gebruik maakt van uw recht op ontbinding. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke betaling hebt gedaan, tenzij u uitdrukkelijk met een andere wijze van betaling hebt ingestemd. Voor deze terugbetaling worden door ons geen kosten in rekening gebracht

Moet ik nog een overlijdensrisico afsluiten bij leasen?

Dit verschilt per situatie, er is dan ook niet één passend antwoord voor. Voor een persoonlijk advies kun u het beste contact met ons opnemen.

Moet ik nog een ontslagdekking afsluiten bij leasen?

Nee, dat is niet nodig. Stopt uw baan? Dan biedt smart u de gratis ontslagdekking. De ontslagdekking zorgt ervoor dat u in geval van onvrijwillig ontslag kosteloos onder uw lease- of financieringscontract uit kunt. Stopt uw baan, dan stopt ook uw contract en stap u uit. U levert de auto zonder kosten in en uw contract wordt automatisch ontbonden. Het resterende deel van een eventuele aanbetaling krijgt u bovendien naar rato van ons terug. Dat vinden we wel zo eerlijk.Voor meer informatie over ontslagdekking download u de leaflet.

Hoe betaal ik voor mijn smart?

Vanaf de aflevering betaalt u maandelijks via automatische incasso het overeengekomen leasebedrag. Bij het leasen van een smart fortwo of forfour is het daarnaast mogelijk een vrijwillige extra aanbetaling te doen.

Waarom is het geïncasseerde bedrag hoger dan het maandtermijn?

Een incasso vindt altijd na de startdatum van u leaseovereenkomst plaats. Daardoor is het mogelijk dat er twee facturen tegelijk geïncasseerd worden. Bijvoorbeeld: de startdatum van uw leaseovereenkomst is 15-06-2018. U ontvangt eind juni facturen van de periodes 15-06-2018 t/m 30-06-2018 en van 01-07-2018 t/m 31-07-2018.


Onderhoud.

Waar kan ik mijn smart laten onderhouden?

Als smart rijder heeft u de vrijheid uw smart te laten onderhouden bij een dealer naar keuze. Kijk voor de adressen op smart.nl.

Wat houdt het onderhoudsplan in?

Bij leasen is het onderhoudsplan al inbegrepen in het maandelijkse leasebedrag. U heeft zo geen omkijken meer naar onvoorziene onderhouds- en reperatiekosten.

Hoe vaak moet mijn nieuwe smart onderhouden worden?

Met uw smart wilt u niet alleen mobiel zijn, maar ook mobiel blijven. Daarom is het belangrijk om uw smart regelmatig te onderhouden, ook al is hij nog jong. De display op uw dashboard geeft aan wanneer het tijd is voor een onderhoudsbeurt bij uw smart center.

De website privelease.smart.nl plaatst cookies. Dit doen we om onze site gebruiksvriendelijker te maken, onder andere door analyse van het bezoekersgedrag. U blijft anoniem. Zodra u verder surft accepteert u onze cookies. Met uw toestemming plaatsen we ook "tracking cookies" via onze adverteerders, zoals Google AdWords en Facebook. Meer informatie